Polonez CUP 2014

Jacht: s/y Lilla My
termin: 12-16.08.2014
żeglugi: 68 godz / 220 Mm

Załoga Niebieskich Rejsów po raz pierwszy na Baltic Single & Double Handed Polonez Cup Race 2014

Pływaliśmy za kołem podbiegunowym w Norwegii, popłynęliśmy na Islandię, przepłynęliśmy Zatokę Biskajską oraz odbyliśmy wiele innych ciekawych rejsów, ale teraz jest czas na regaty!

BAŁTYCKIE REGATY SAMOTNYCH ŻEGLARZY I ZAŁÓG DWUOSOBOWYCH O PUCHAR POLONEZA.
12-16.08.2014 na trasie Świnoujście – Christianso – Świnoujście, odbyła się piętnasta edycja regat o Puchar Poloneza, gdzie w grupie załóg dwuosobowych z numerem 34 wystertowała załoga Maciej Mrowiński i Katarzyna Wiklak-Mrowińska. Popłyneliśmy na malutkim, 5-cio metrowym jachcie Lilla My. Był to już trzeci start tego jachtu w regatach o Puchar Poloneza. W latach 2012 i 2013 płynął na nim samotnie Szymon Kuczyński. W grupie załóg dwuosobowych jeszcze jednak nikt nie płynął tak małym jachtem, więc mimo iż dopłyneliśmy na końcu, ale i tak jesteśmy pierwsi. 😉

Piętnasta edycja regat była rekordowa. Udział w niej wzieło 74 jachtów. Wśród uczestników wystartował Krzysztof Baranowski na jachcie Polonez (którego imieniem nazwano trofeum regat), dziennikarz radiowej Trójki – Kuba Strzyczkowski oraz Szymon Kuczyński, który tym razem na jachcie Maxus 22 szykuje się do samotnego rejsu dookoła świata. W załogach dwuosobowych wystąpił m. in. Zbigniew Gutkowski na jachcie „Energa”. W tym znakomitym towarzystwie wystartowaliśmy również my! 🙂